بازدید دانشجویان دانشگاه های اصفهان، ارومیه، شیراز و مشهد از مواریث فرهنگی و پروژه های ملی در" قالب پنجمین دوره طرح ملی ایران مرز پرگهر"
دوشنبه 17 آبان 1389 بازدید: 916

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران (ایستا) – منوچهر جهانیان دبیر پنجمین دوره طرح ملی ایران مرز پرگهر از برگزاری برنامه های علمی- فرهنگی طی هفته جاری در دانشگاه های ارومیه، مشهد، اصفهان و صنعتی شیراز خبر داد.
دبیر طرح ملی ایران مرز پرگهر گفت: دانشجویان دختر و پسر دانشگاه های کشور در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های مهندسی برق، صنايع‌غذايي ، مهندسی صنایع و مدیریت صنعتی، ماشين آلات كشاورزي، مهندسی عمران و مهندسی راه آهن و ... از پروژه های صنعتی از جمله نیروگاه اتمی بوشهر، پروژه قطار شهری اصفهان، شرکت موتورسازان تبریز، شرکت شیر هامون سلماس، سد دوستی و اماکن تاریخی باستانی و مواریث تمدنی از جمله آرامگاه عمر خیام و عطار نیشابوری، کلیسای ننه مریم در ارومیه و غار مزدوران در سرخس مشهد بازدید نمودند.
وی تعامل و ارتباط نزدیک میان دانشجویان ودانشگاهیان با مراکز صنعتی، اقتصادی، تحقیقاتی و علمی کشور، زمینه سازی برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی وتجلی بخشیدن به اراده و عزم راسخ « ما می¬توانیم »، تقویت روحیه خودباوری، آگاهی یافتن از تلاشهای بزرگ علمی کشور و نیز شناخت میراث فرهنگی و تاریخی و جاذبه های گردشگری کشور را از مهم ترین اهداف این طرح دانست و اظهار امیدواری کرد این طرح با حضور دانشجویان و همکاری اساتید و متولیان مراکز علمی و صنعتی و میراث فرهنگی و گردشگری کشور به صورت وسیع تحقق یافته است.
رئیس مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران اردوهای طرح ملی ایران مرز پرگهر را مکمل اهداف آموزشی و فرهنگی دانشگاه ها دانست و خاطرنشان کرد: از آنجا که این بازدیدها متناسب با رشته تحصیلی دانشجویان و بصورت تخصصی طراحی شده است، مراکز گردشگری جهاددانشگاهی سراسر کشور در نظر دارند دانشجویان را در راستای نیل به اهداف علمی-آموزشی، ضمن کسب تجارب علمی-فرهنگی از نزدیک با دستاوردهای ملی کشور و توان متخصصین داخلی و بومی آشنا نمایند.
وی با تاکید بر اهمیت این طرح عنوان کرد: این اردوها زمینه های لازم را جهت بروز و ظهور خلاقیت ها و شکوفایی استعدادهای بالقوه دانشجویان متعهد در مسیر دست یابی به دانش های نوین تولید در کشور مهیا می کند.



مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi